امام جمعه‌ مشهد در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نيشابور: نقش امام رضا(ع) در جلوگيري از

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 امام جمعه‌ي مشهد گفت: نقش امام رضا(ع) در جلوگيري از بلاي ارتجاعي که به سراغ اسلام آمده بود، نقطه عطفي در تاريخ مسلمين به شمار مي‌آيد. 
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام علم‌الهدي در همايش بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور در فرهنگسراي سيمرغ اين شهر با بيان اين مطلب گفت: روشنگري‌ها و افشاگري‌هاي امام رضا(ع) در دوران خلافت مامون عباسي، در راستاي مقابله با توطئه‌هايي بود که براي نابودي اسلام برنامه‌ريزي شده بود. 
وي با اشاره به حديث سلسله‌الذهب که از سوي امام رضا(ع) در نيشابور بيان شد، گفت: اين حديث داراي بار معنوي و محتوايي بسيار بالايي است؛ اين حديث حق حاکميت را در اسلام از آن خدا مي‌داند و مظهر حاکميت خداوند پس از پيامبر اکرم(ص) در جامعه، امام است.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام عبدالجواد غرويان، امام جمعه نيشابور نيز طي سخناني اظهار داشت: شخصيت امام رضا (ع) به گونه‌اي است که ايشان به عنوان عالم اهل بيت(ع) معرفي شده است. 
وي ادامه داد: با توجه به اين‌که تاريخ تمام مواليد و شهادت‌هاي ائمه بر اساس سال قمري است، بهتر است براي سال آينده اين مراسم بر اساس سال و روز قمري برگزار شود. 
حسن شاملي، دبير ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور - نيز درباره برنامه‌هاي بزرگداشت اين روز گفت: برنامه‌هاي مختلف فرهنگي از 8 تير ماه آغاز و تا 22 تيرماه ادامه خواهد داشت. 
وي افزود: کميته‌هاي مختلفي براي برگزاري هر چه بهتر اين مراسم شکل گرفته که اميدواريم بتوانيم به همت همه مسوولان و توليت آستان قدس رضوي گام هاي موثري براي ترويج فرهنگ حديث سلسله الذهب برداريم. 
وي گفت: تاسيس دبيرخانه دائمي حديث سلسله الذهب، تاسيس مراکز فرهنگي و پژوهشي، ساخت يادمان حديث سلسله الذهب در ورودي شهر، انتشار نشريه سلسله الذهب، ساخت بوستان و دانشگاه سلسله الذهب، پي‌گيري بزرگداشت کنگره فضل بن شاذان و ثبت اين رويداد مهم به عنوان روز ملي از جمله مواردي است که مي‌تواند به برگزاري هر چه بهتر اين مراسم در سالهاي آينده کمک كند. 
بر اساس اين گزارش بنا بر اعلام مورخان سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور در دهم تيرماه مصادف با سال 200 هجري قمري اعلام شده است. 
انتهاي پيام



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: اخبار روز امام(ع) ، امام جمعه‌ مشهد در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نيشابور: نقش امام رضا(ع) در جلوگيري از بلاي ارتجاعي که به سراغ اسلام آمده بود، يك نقطه عطف است ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, | 19:38 | نویسنده : یک دل سیر شوق ثامن الحججی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.