فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 امام رضا (ع) از ولادت تا ولایت

شهر مدینه از آن  زمانی که قدم مبارک حبیب خدا (ص) بر آن گذارده شد ومدینةالنبی نام گرفت ، و مرکز نزول وحی الهی واقع گردید ، محبوبیت خاصی در قلوب مسلمین پیدا کرد .

در سحرگاه یازدهم ذی القعده سال 148 هجری قمری ، پیشوای هفتم شیعیان جهان (ع) در انتظار مولود عزیزی به سر می برد . عزیزی که نام او را علی ، کنیه مبارکش ابوالحسن ، و القاب شریفش ، رضا ، صائب ، رضی ، و وحی می باشد و مشهورترین آنها ، رضاست .

آری ! در آن سحرگاه ، خداوند مهربان چشم هشتمین حجت خود را روشن کرد ، و دامن مهر حضرت نجمه (س) را با ولادت میوه ی دلش ، علی (ع) منور نمود .امام هفتم شیعیان در بین ائمه ی اطهار دارای فرزندان بیشتری می باشند . به طوری که سی و هفت فرزند برای ایشان نقل نموده اند .

علاوه بر حضرت رضا (ع) چند تن دیگر از فرزندان آن  بزرگوار ، از جمله : حضرت معصومه (ع) ، حضرت احمد بن موسی ( ع)" شاه چراغ " در شیراز  و حضرت حمزه بن موسی در جوار قبر مطهر حضرت عبد العظیم حسنی و بسیاری دیگر از آن بزرگواران در ایران اسلامی مدفون می باشند .

در بین فرزندان امام کاظم (ع) حضرت رضا (ع) از همه برجسته تر می نمود و از همان اوایل زندگی دارای فضایل منحصر به فردی  بود . امام موسی ابن جعفر (ع) به دفعات مکرّر ایشان را به عنوان امام و پیشوای مسلمین و وصی بعد از خودش معرفی می کرد .

نعیم قابوسی میگوید : روزی در محضر مبارک مولا ومقتدایم ، حضرت امام موسی بن جعفر (ع) بودم ، که آن حضرت خطاب به من فرمودند : پسرم علی ، بزرگترین ، برگزیده ترین ، ومحبوب ترین فرزندانم در نزد من می باشد ، او  به جعفر می نگرد ، که هیچکس جزء پیامبر (ص) یا وصّی پیامبر به جعفر نمی نگرد . و همچنین جناب نعیم بن صحاف همین موضوع را نقل می کند .

آری ، عزیزان ، اینها و هزاران دلیل دیگر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به عنوان هدایتگر شیعه و وصّی رسول خدا بعد از شهادت امام موسی کاظم (ع) به جهان اسلام معرفی نمود .

منبع : کتاب هشتمین امام  (ع) نوشته حمید قشلندری برد سیری 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: زندگینامه حضرت ، زندگینامه از ولادت تا امامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, | 21:36 | نویسنده : یک دل سیر شوق ثامن الحججی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.